یادیاران سفر کرده به خیر(9):راز نداشتن سنگ قبر  فرمانده شهید  گروهان الحدید تیپ الغدیر یزد +عکس

یزدفردا :سرویس یادیاران سفر کرده به خیر :بسم رب الشهدا،شهید معظم علی اصغر امینی پور فرزندحسن متولددوم مرداد ماه 1342 بهاباد که در تاریخ بیست و سوم اسفند ماه 1363 شرق دجله  در عملیات بدر دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدا بهاباد آرام گرفت .

 راز نداشتن سنگ قبر آرامگاه شهید از زبان پدر

حسن ایمنی پور پدر بزرگوار شهید امین پور در باره وی می گوید : پسرم علی اصغر پاسداربود ودفعات زیادی به جبهه رفت وهمیشه ازیزد به جبهه اعزام می شد ومی گفت نمی خواهم مردم بفهمند که به جبهه می روم ولی دفعه آخر که دمدمای عملیات بدر بود به اتفاق رزمندگان زیادی از جمله شهیدان محمد علی حاتمی , عباسعلی کارگر , محمدرضا دهقان , علی توکلی کمکویی عبدالرضا عابدی وشهید محمدمهدی جلیلی از بهاباد اعزام شد.

شهید علی اصغر امینی پور در حالی که 21 ساله بوده وفرمانده گروهان الحدید بود درعملیات بدر درشرق دجله به تاریخ اسفند 1363 شهید ومفقود شد وبدن مطهرش را بعداز 10سال در اسفند سال 1373 آوردند ودر گلزارشهدای بهاباد ( بهشت محمدی ) درکنارعموی شهیدش محمدرضا دفن کردیم.

پس از مراسم چهلم به فکر سنگ قبرشهیدافتاده وچندین مرتبه به یزدرفتم ودرخواست سنگ خوب ومرغوب کردم اما یا می گفتندنداریم ویا تمام شده تا اینکه کم کم یک سال گذشت وماسنگ قبری نگرفتیم ومورد سرزنش دوستان وآشنایان وخانواده قرار گرفته که چرا کوتاهی می کنید چراسنگی نصب نمی کنید خدارا خوش نمیاد و...درهمین گیرودار وصیتنامه ای به صورت مکتوب وهم بصورت نوار از شهید پیداکردیم وبا کمال تعجب دیدیم شهید عزیزمان نوشته: اگر من شهید شدم ( برروی قبرم اسمم راننویسید می خواهم مانند دهها هزار شهیددیگرگمنام بمانم فقط اگر خواستید بنویسید پرکاهی تقدیم به آستانه کبریایی الله) آنوقت فهمیدیم چه رمز ورازی دراین تاخیردر سنگ قبر بوده است.

زاهد شب و شیر روز
شهید علی اصغر امینی پور از مجاهدان پرتلاش بود که به نماز شب علاقه وافری داشت و این حدیث از معصومین را شعار خود قرار داده بود « لیس من شیعتنا من ترک صلوه اللیل » کسیکه نماز شب را ترک کند از شیعیان ما نیست . در سال 62 وقتی با هم دوره آموزش ویژه پاسداران در کرمان را طی می نمودیم ، هر وقت صبح برای نماز بیدار می شدم . تختخواب او را خالی می دیدم و وقتی برای نماز جماعت صبح به مسجد پایگاه می رفتم ، می دیدم که در گوشه ای به نماز شب ایستاده و الهی العفو ، الهی العفو می گوید او در عملیات بدر در الصخره مردانه جنگید و با یارانش آنقدر مقاومت کردند ، تا همگی شربت شهادت نوشیدند ، مقاومت و مردانگی آنها لشکر بعثی صهیونیستی عراق را گیج و مات و مبهوت نموده بود . منبع : کتاب(نماز شهدا ، 19 – 18 )

قسمتی از وصیت نامه شهید

خداوندا! اينک عزم سفر به سوي تو دارم و قبل از شهادتم از تو مي‌خواهم که اين چهار خواسته‌ي بنده‌ي گنهکارت را اجابت کني.
قبل از شهادتم کارم را بدون ريا و خالص گرداني که کاري که در آن ريا باشد، ارزش ندارد.
قبل از شهادتم تمام گناهانم را از حق الله و حق الناس ببخشي و دوستان و آشنايان، به خصوص خانواده‌ام را از من راضي گرداني تا در آخرت مورد بازخواست قرار نگيرم.
قبل از شهادتم چشم به جمال حضرت مهدي ارواحنا له الفدا بيفتد و بتوانم با آن حضرت ملاقات کنم.
و سرانجام مرا با شهداي کربلا محشور گرداني.

سرویس عکس یزدفردا :

اما تصاویر


شهید معظم علی اصغر امینی پور

شهید علی اصغر امینی پورنشسته در وسط

دیگر یاران نفر پنجم ایستاده از چپ بردار جانباز دهقان منشادی یار وفادار شهید صدوقی محافظ شهید صدوقی

بقیه افراد را معرفی کنید

عکس دوم نفر چهارم ایستاده شهیدغلامرضا رجبی محمودآبادی از میبد می باشد.

از راست :شهید محمدرضا امینی پور-شهید علی اصغر امینی پور-سردارشهید محمدرفیع رفیعیان

بقیه یاران را معرفی کنید

وسط شهید امینی پور

بقیه یاران را معرفی کنید

پیراهن آبی شهید امینی پور

بقیه یاران را معرفی کنید

در پایان تنها یک نکته را یاد آور می شویم

که چقدر نسبت به قهرمانان ملی باید بی تفاوت بود که از هزاران افتخار آفرین تنها چند نفر را می شناسیم ؟؟

بیایید به کمک هم افتخار آفرینمان را بهتر بشناسیم و البته هدف هایشان را هدف خود قرار دهیم

مستدام باشید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا